Průvodce prodejem
Založení obchodu ( e-shopu ).
Založení obchodu a prezentace vašich produktů na portálu Kreativní Anděl je ZDARMA. Platí se pouze provize z potvrzeného prodeje.
K tomu, aby bylo možné na portálu prodávat, potřebujete provést registraci.
Při registraci je potřeba zvolit originální uživatelské jméno, které bude sloužit jako název vašeho obchodu.
Jak provést správně registraci a jaký účet zvolit naleznete v našem přehledném průvodci registrací.
Přihlášení
Přístup do svého účtu nejdete v horní liště ( symbol panáčka ) nebo po kliknutí na Přihlásit se.
Můj účet
Přihlášením na účet se vám otevírá brána nových možností a nastavení profilu. Můžete změnit své osobní údaje, vložit nový výrobek, aktualizovat již vystavený výrobek, poslat zprávu a plno dalších funkcí.
Nastavení účtu
Záložku „ Nastavení účtu “ naleznete po přihlášení na svůj účet v levém menu. Zde máte možnost změnit heslo, přidat profilový obrázek ( Avatara ), přidat popisu svého profilu, upravit osobní údaje, nastavit možnosti dopravy nebo možnosti platby a vložit vlastní obchodní podmínky.
TIP: Po prvním přihlášení doporučujeme vyplnit veškeré osobní údaje, profilový obrázek „ Avatara “ a informace o prodejci. Následně obdržíte body do našeho kreditního systému, které můžete následně využít na propagaci svých produktů.
Popis profilu
Popis profilu slouží k vyjádření vašich myšlenek a postojů. Je zde volný prostor pro kreativní popis všeho, co si přejete sdělit svému okolí. Proč právě vaše tvorba, kdo jste a co od vás můžou zájemci o produkty očekávat.
Před vyplnění profilu si přečtěte Pravidla užívání, aby nedošlo k jejich porušení a zablokování účtu.
Osobní údaje
V záložce „ Osobní údaje “ si můžete změnit takřka vše, co bylo vyplněno při registraci viz. Průvodce registrací.
Nelze měnit pouze uživatelské jméno.
Naleznete zde také možnost změnit typ registrace a doplnit fakturační údaje.
Možnosti dopravy a Možnosti platby
Pro úspěšné prodeje jsou důležité následující dvě informace, a to informace o možnostech dopravy a informace o možnostech platby, které se nachází v záložce „ Nastavení účtu “.
V Informacích o možnostech dopravy naleznete prostor pro sepsání přehledu možností dopravy, jakými budete vaše produkty odesílat.
Informace o možnostech platby jsou pro vás, jako prodejce, velice podstatné. Bankovní převod je sice povinnou, ale ne jedinou možností platebního styku mezi prodávajícím a kupujícím.
Pro umožnění zrychlené platby pomocí QR kódu je nutné mít vyplněný IBAN.
Mezi další možnosti patří platba dobírkou nebo hotovostní platba při osobních odběrech na místech určených v informacích o dopravě.
Obchodní podmínky
Po kliknutí na záložku „Obchodní podmínky“ se vám zobrazí vzorové obchodní podmínky, ve kterých jsou předvyplněny vaše osobní údaje. Obchodní podmínky jsou kupujícímu zaslány na e-mail, jakmile potvrdíte odeslání objednávky.
Můžete si zde také obchodní podmínky změnit a používat své.
Zprávy a Novinky
V záložce „ Zprávy a novinky “ můžete jednoduše a rychle komunikovat se všemi uživateli, kteří jsou na portálu Kreativní Anděl registrovaní.
Zprávu vám může zaslat také neregistrovaný uživatel. V tomto případě však neuvidíte historii komunikace.
Upozornění: Zasílání veškerých kontaktních údajů, zvláště pak e-mailů a odkazů na soukromé webové stránky je v rozporu s obchodními podmínkami a může vést k zablokování nebo odstranění vašeho účtu.
Zprávy
-
Nová zpráva
Psaní zpráv je velmi snadné, stačí napsat nebo vyhledat v seznamu uživatelské jméno příjemce a můžete se pustit do psaní samotné zprávy. Po odeslání je zpráva automaticky přesunuta do složky „ Odeslané zprávy “
-
Přijaté zprávy
V okamžiku příchodu zprávy dostanete informaci pomocí popup hlášky pomocí které se můžete překliknout do záložky „ Přijaté zprávy “.
-
Odeslané zprávy
Do této záložky se umístí veškeré vámi odeslané zprávy. Historii zpráv si můžete zobrazit pomocí volby „ Detail zprávy “.
Mé novinky
Mé novinky je velmi důležitá funkce, kterou můžete využít pro sdělení nějaké aktuální informace týkající se vašeho e-shopu.( např. termín dovolené, změnu způsobu doporučení, poděkování, přání … ). Jedná se o textový, růžově zvýrazněný řádek umístěný na vašem e-shopu ( Prodejce informuje/novinky ).
Můj prodej
Můj prodej je záložka ve které najdete veškeré informace o svých prodávaných produktech, objednávkách, provizích a fakturách.
Prodávané zboží
V záložce „ Prodávané zboží “ se zobrazí veškeré produkty, které máte aktuálně vloženy na portál. Je zde možnost odfiltrovat aktivní produkty od neaktivních a filtrovat produkty podle kategorií.
U každého produktu je řada funkcí, které si níže popíšeme.
-
Aktualizovat
Důležitou funkcí, která vám pomůže zviditelnit vaše produkty je funkce „ Aktualizovat “ . Po volbě této funkce se vaše zboží aktualizuje a zobrazí se opět mezi nejnovějším produkty na titulní stránce a v dané kategorii.
Aktualizace je ZDARMA.
TIP: 1x za den můžete aktualizovat 1 libovolný produkt nebo zvolit automatickou aktualizaci za kredity. Aktualizace je možná kdykoliv a nezáleží na počtu aktualizovaných produktů (jen musíte mít dostatečný počet kreditních bodů). Vybraný produkt je automaticky aktualizován každé 2h po dobu objednaných dnů.
Dny se platí kredity: 1den = 2 body, 2dny = 4 body, 5dnů = 10 bodů, 10dnů = 20 bodů
Díky této funkci neupadne váš produkt nikdy v zapomnění.
-
Doporučit
Doporučit je další možností, jak propagovat své produkty a to rovnou na hlavní stránce v bloku „ Prodejci doporučují “. Doporučit své produkty můžete zdarma za kredity nebo za peníze. Více o možnosti „ Doporučit “ zboží si přečti v Propagujte se.
-
Klonovat produkt
Klonování je skvělá funkce pro vytváření variant nebo kopií/klonů produktů. Parametry si můžete před samotným klonováním navolit. Klonování zásadně urychlí vkládání nového produktu, nebudete muset zadávat pořád dokola cenu, dodání, dopravu, kategorie…
Po kliknutí na „ Klonovat “ se otevře okno s nabídkou „ Vytvořit variantu “ nebo „ Klonovat produkt “.
Vytvořit variantu
Vytvoření varianty produktu je vhodné pokud máte více stejných výrobků s různými parametry ( např. Triko velikosti S, M, L nebo Hmotnost 25g, 50g 1000g… ).
Vytvořte pouze jednu HLAVNÍ kartu produktu. Následně u produktu klikněte na „ Klonovat “ a vytvořte novou variantu.
Varianta umožní u klonovaného produktu kopírovat jeho základní nastavení, bez nutnosti vše opakovaně vyplňovat.
Klonovat produkt
Klonování produktu neboli kopírování zvoleného produktu. Parametry je možné před samotným klonováním navolit a vybrat si parametry, které chcete mít u nového produktu stejné. Následně si upravíte jen parametr odlišný od původního.
TIP: Pokud máte jeden produkt ve více velikostech s jinou hmotností nebo objemem, vytvořte mu variantu. Produkt se bude v nabídkách zobrazovat jeden a kupující si u něj zvolí požadovanou variantu.
Pokud chcete vložit nový produkt, který má jen jiný název,obrázek nebo popis, ale jinak má ostatní parametry stejné jako produkt, který již máte v nabídce, zvolte u vytvořeného produktu funkci klonovat produkt.
-
Editovat
Pomocí tlačítka „ Editovat “ lze měnit veškeré informace, které jsou u produktu vytvořeny. Je zde možné zvolit, zda má být produkt zveřejněn v nabídce vašeho e-shopu.
-
Detail
Kliknutím na tlačítko „ Detail “ se zobrazí detailní náhled produktu v podobě, jak jej vidí návštěvník vašeho e-shopu.
-
Do top
Kliknutím na tlačítko „ Do top “ se vybraný produkt umístí mezi vaše TOP produkty.
-
Smazat
Kliknutím na ikonu odpadového koše se váš produkt smaže. Smazaný produkt je možné obnovit.
Prodat zboží
Než začnete vkládat své výrobky je nutné vyplnit číslo bankovního účtu, IBAN, telefonní číslo a navolit možnosti platby a dopravy. Bez těchto údajů nebude možné vložit zboží.
Velmi důležitým krokem k úspěšnému prodeji je také dostatečný popis výrobku. Zákazník chce přesně vědět, co si kupuje a také od koho.
Při nákupu je zákazník zvědavý zejména na velikost, techniku, materiál a také proč vyrábíte a co vás k tomu vede.
Při vkládání zboží je potřeba projít několik snadných bodů.
-
Název produktu
Jde o název vašeho produktu, přičemž fantazii se meze nekladou. Jedná se o váš produkt, tak proč nemít název přesně podle svých představ.
-
Počet kusů k prodeji
Zadejte takové množství, které máte aktuálně k dispozici. Jakmile stav daného zboží klesne na "0" bude toto zboží označeno jako nedostupné, ale bude se nadále zobrazovat v nabídce.
-
Prodejní cena
Je cena, za kterou bude zboží prodáno prostřednictvím portálu Kreativní Anděl. Tato cena bude zobrazena u vašeho produktu.
-
Provize
! NOVINKA ! Volitelná výše provize již od 5 %. Podle svého uvážení si můžete u každého výrobku nastavit libovolnou výši provize.
-
Sleva
U každého produktu je možné nastavit vlastní slevu. Sleva se zobrazí u produktu v pravém horním rohu a automaticky se přepočítá cena.
-
Částka pro prodejce
Je částka, kterou obdržíte v případě prodeje zboží po automatickém odečtení naší provize.
-
Dodám do
Je povinná a závazná informace o termínu dodání zboží kupujícímu. Pokud produkt nemáte skladem, zvolte reálný termín dodání v závislosti na náročnosti výroby.
U produktu, který není skladem a má tím pádem delší termín dodání, je nutné napsat do popisu produktu výrazný text „ Na zakázku “.
-
Poštovné a balné – Platba
Zde uveďte konečnou cenu poštovného a balného, kterou s ohledem na vámi preferovaný způsob odeslání požadujete.
TIP: Pokud poštovné nepožadujete nebo jej fyzicky nezasíláte ( jedná se např. o návod v PDF ), nechte kolonky pro platbu prázdné.
Pokud máte u produktu některé poštovné zdarma, napište do příslušných kolonek "0" (nulu).
-
Popis
Jedná se snad o nejdůležitější pole, které každý zájemce o váš produkt pečlivě pročítá. Doporučujeme uvést velikost, techniku, použití výrobku a jiné podstatné informace, např. možnost sladit daný výrobek s jinými produkty.
-
Kategorie
Na portálu Kreativní Anděl jsou veškeré kategorie pečlivě roztříděné a obsahují další podkategorie. Kategorii vybírejte pečlivě, neboť jde o jeden z nejdůležitějších parametrů při hledání produktů zákazníky. Zadáním vhodné kategorie podstatně zvyšujete šanci na prodej svého produktu.
TIP: Pokud jste nenalezli vhodnou kategorii pro váš produkt, napište nám a my vám ji vytvoříme.
-
Podkategorie
U většiny kategorií, jsou k výběru také jedna až dvě podkategorie, které slouží k ještě lepšímu zařazení a následnému dohledání vašeho produktu.
-
Vlastní kategorie a podkategorie
Ke každému produktu je možné přiřadit vlastní kategorii a podkategorii. Vytvořte si vlastní kategorie a podkategorie a ukažte je kupujícím ve svém e-shopu.
-
Parametry produktu
Podle zvolené kategorie a podkategorie výrobku vám bude nabídnut příslušný parametr v podobě velikosti, objemu, hmotnosti a materiálu ( u materiálu je možné vybrat více druhů materiálů, které jsou na produktu použity ). V případě výběru barev si můžete vybrat i více barev najednou.
TIP: Vyberte parametry, které jsou produktu nejblíže, případně zadejte jinou hodnotu.
Pokud máte více stejných produktů s různými parametry ( např. triko velikosti S, M, L ), vytvořte pouze jednu kartu produktu. Následně zvolte u produktu možnost „Klonovat“. O klonování se dočtete v tomto návodu.
-
Hlavní ilustrační obrázek
Obrázek musí být typu .jpg, .jpeg a jeho velikost může být minimálně 400px na 400px a maximálně 5000px na 5000px . Každý obrázek je možné ořezat/otočit a vybrat si tak co nejlepší zobrazení pro prezentaci vašeho produktu.
-
Další obrázky
Ke svému produktu můžete přidat další 4 fotografie. Doporučujeme přidat detailní obrázky produktu. Kupující tím získá větší představu o produktu. Fotografie musí splňovat stejné náležitosti jako hlavní ilustrační obrázek.
-
Vystavit/skrýt zboží
Jedná se o zaškrtávací pole. Primárně je vždy zvolené, což znamená, že po uložení produktu do systému, bude okamžitě veřejně přístupný na portálu a ve vašem e-shopu. Pokud nechcete, aby byl váš produkt veřejně vystaven, stačí nechat pole prázdné. Poté je produkt přístupný pouze pro vás a můžete jej dále upravovat.
-
Zvýraznit jako TOP produkt v mém e-shopu
Pokud chcete daný produkt zvolit za svůj TOP produkt, zatrhněte tuto volbu. Produkty označené jako TOP produkt budou ve vašem e-shopu zobrazeny v horní části.
Objednávky
Objednávky jsou řazeny do 3 základních kategorií a je možné si filtrovat mezi novými, schválenými a historií objednávek.
-
Nové objednávky
Tato kategorie objednávek zahrnuje nové nepotvrzené ( neschválené ) objednávky. O nové objednávce budete vždy informováni pomocí e-mailu a po přihlášení na svůj účet.
Postup při vyřízení nové objednávky.
1) Při objednávce vašeho produktu obdržíte e-mail „Nová objednávka“ s bližšími informacemi, jak postupovat.
2) Pro potvrzení či odmítnutí objednávky je nutné být přihlášen na váš účet. Na novou objednávku budete na portálu neustále upozorňováni dokud novou objednávku nepotvrdíte.
3) Před potvrzením objednávky můžete kupujícímu napsat vzkaz (např. týkající se doby odeslání výrobku aj.) a změnit číslo účtu, na který chcete zaslat platbu. Pokud odmítnete objednávku nebo její část, je nutné napsat kupujícímu důvod odmítnutí.
4) Pokud si kupující objednal více výrobků a poštovné je díky tomu větší než uvedené v objednávce, můžete před potvrzením objednávky cenu za poštovné a balné upravit. Je však nutné, aby byla změna poštovného nejprve konzultována s kupujícím pomocí vnitřní pošty.
4a) Potvrdíte-li objednávku, obdrží kupující automaticky generovaný e-mail s údaji k platbě. Potvrzením objednávky vám budou zveřejněny kontaktní údaje kupujícího a objednávku bude přesunuta mezi „ Schválené objednávky “.
4b) Odmítnete-li objednávku, bude tato objednávka automaticky přesunuta do „ Historie objednávek “. Před odmítnutím objednávky máte povinnost informovat kupujícího o důvodu odmítnutí.
-
Schválené objednávky
Mezi schválené objednávky jsou přesunuty všechny objednávky, které byly v předchozím kroku „ Nová objednávka “ potvrzeny.
Postup při vyřízení schválené objednávky při platbě na dobírku.
1) Po potvrzení objednávky byla objednávka přesunuta do kategorie „ Schválené objednávky “. Nyní klikněte na „ Generovat fakturu “. Zobrazí se tabulka, ve které jsou předvyplněny veškeré fakturační údaje. Je zde možné změnit téměř všechny údaje o prodejci i kupujícím.
2) Po odsouhlasení a vygenerování faktury se změní status objednávky na POTVRZENO, ČEKÁ NA ODESLÁNÍ. Jakmile odešlete objednané zboží, klikněte na „ Potvrdit odeslání “. Kupujícímu přijde automatický e-mail s informací, že jeho objednávka byla právě odeslána.
3) Jakmile potvrdíte odeslání objednávky, změní se status na POTVRZENO, ODESLÁNO, ČEKÁ NA ÚHRADU. Po obdržení peněz za dobírku, klikněte na „ Potvrdit přijetí platby “. Tím bude celý proces objednávky dokončen a objednávka bude přesunuta mezi dokončené objednávky do kategorie „ Historie objednávek “.
Postup při vyřízení schválené objednávky při platbě bankovním převodem.
1) Po potvrzení objednávky byla objednávka přesunuta do kategorie „ Schválené objednávky “. objednávka má nyní status POTVRZENO, ČEKÁ NA ÚHRADU. Kupujícímu byl zaslán e-mail s údaji pro platbu. Jakmile obdržíte platbu, klikněte na „ Potvrdit přijetí platby “.
2) Po potvrzení přijetí platby se změní status objednávky na POTVRZENO, ZAPLACENO. Nyní klikněte na „ Generovat fakturu “. Zobrazí se tabulka, ve které jsou předvyplněny veškeré fakturační údaje. Je zde možné změnit téměř všechny údaje o prodejci i kupujícím.
3) Po vygenerování faktury se změní status objednávky na POTVRZENO, ZAPLACENO, FAKTUROVÁNO. Kupující obdrží do svého e-mailu vystavenou fakturu. Jakmile odešlete objednané zboží, klikněte na „ Potvrdit odeslání “. Tím bude celý proces objednávky dokončen a objednávka bude přesunuta mezi dokončené objednávky do kategorie „ Historie objednávek “.
-
Historie objednávek
Dokončené objednávky jsou automaticky přesunuty do kategorie „ Historie “. Jedná se o přehled všech uskutečněných i odmítnutých objednávek. U každé objednávky jsou uvedeny data zaplacení, fakturace a odeslání. Je zde uveden kontakt na kupujícího. Máte zde také možnost upravit fakturační údaje nebo napsat zprávu kupujícímu.
Faktury
Zde naleznete přehled faktur k objednávkám, které se automaticky vytvářejí po dokončení obchodu s kupujícím. Zde můžete fakturu stáhnout ve formátu PDF nebo ji upravit a znovu odeslat na e-mail kupujícího.
Pokud faktura fyzické nebo právnické osoby nebude obsahovat všechny podstatné náležitosti, nemůže být platným dokladem.
Provize
Portál Kreativní Anděl umožňuje prodejci nastavit tzv. "plovoucí" výši provize, kdy je možné u každého prodávaného produktu volit libovolnou výši provize od 5% (respektive 2% u chráněných dílen).
Provize se počítá z každé prodané položky zvlášť. A je zaokrouhlena na celé koruny.
Minimální provize za jednu prodanou položku je 1,- Kč.
Z ceny poštovného a balného se provize neplatí.
V záložce „Provize“ naleznete přehled všech aktivních i uhrazených provizí.
Provozovateli vzniká nárok na provizi potvrzením objednávky prodejcem. O souhrnné provizi z prodeje za kalendářní měsíc je prodejce informován e-mailem. Do 10. dne po ukončení daného měsíce je prodejce povinen „Potvrdit a vygenerovat fakturu“. Pokud tak neučiní, bude mu faktura vygenerována a zaslána do emailu automaticky.
Splatnost faktury za provize je vždy uvedena na vydané faktuře. Za den splatnosti se považuje den připsání částky na účet ( účty ) provozovatele. Platby za provize přijímá provozovatel pouze bezhotovostním převodem.
Minimální fakturační částka za provize je 60,- Kč.
Provize, které v minulých měsících nedosáhly na minimální fakturační částku jsou převedeny a připočítány k následujícímu měsíci.
Pokud nedojde k naplnění minimální fakturované částky do 3 měsíců , bude tato dlužná částka prodejci automaticky vyfakturovaná systémem. V přehledu provizí je převedená částka označena jako „Převedeno z minulých měsíců“
Stornování objednávky - stornování provize.
- Stornování objednávky.
Prodejce má možnost do 10. dne v měsíci následujícím po ukončení daného měsíce, ve kterém došlo k prodeji produktu a nároku na provizi provozovatele požádat o storno objednávky a tím o storno provize z dané objednávky ( např. Pokud kupující neuhradí prodejci objednávku a tím nedojde k uskutečnění prodeje ).
Žádost o storno provize bude posouzena provozovatelem portálu. Provozovatel může tuto žádost na základě zjištěných skutečností odmítnout. O stornu objednávky je prodejce i kupující informován e-mailem a tato objednávka není započtena do provizí daného měsíce.
- Následné stornování objednávky – provize po provizní uzávěrce.
Prodejci je umožněno následné stornování objednávky mezi 11. dnem daného měsíce a 5. dnem následujícího měsíce. Žádost o storno provize bude posouzena provozovatelem portálu.
Provize z takto stornované objednávky je označena ve výpisu provizí jako provizní „Přeplatek“ a účetně se nevrací. Prodávající může provizní „Přeplatek“ využít jako slevu z provize v dalším období. Tato sleva-přeplatek je převáděna dokud se neuplatní. Prodejci tímto nezaniká povinnost uhradit již vystavenou fakturu za provizi. Provozovatel může tuto žádost na základě zjištěných skutečností odmítnout.
Příklad stornování provize:
Provozovateli vzniká nárok na provizi ze všech potvrzených objednávek prodejcem za měsíc leden. Do 10. února může prodejce zažádat o zrušení objednávky- storno provize. Pokud takto učiní a bude mu stornování potvrzeno provozovatelem portálu, nebudou se tyto provize účtovat ve faktuře za měsíc leden. 10. února musí prodejce „Potvrdit a vygenerovat fakturu“. Pokud tak neučiní bude faktura vygenerována automaticky a zaslána na email prodejce. Splatnost faktury je uvedena na vystavené faktuře za provize.
Zažádat o storno objednávek z měsíce ledna může prodejce učinit až do 5. března kliknutím na tlačítko„ Zažádat o zrušení“. Pokud bude storno schváleno provozovatelem, bude stornovaná provize započtena jako sleva-Přeplatek do únorové faktury.